​Zo schrijf je een goede ‘over ons’ pagina

Een goede ‘over ons’ pagina is een van de beste manieren om online vertrouwen op te bouwen. Schrijf een ‘over ons’ pagina die je bezoekers graag lezen dankzij onze tips.


Waarom een ‘over ons’ pagina?

Simpel: op deze pagina kan je vertellen en tonen wie je bent. Hier kan je laten zien welke persoon er achter je website en bedrijf zit. Trouwens, een ‘over ons’ pagina is een van de meest bezochte pagina’s op een website. Je site kan dus niet zonder.

Als je op je ‘over ons’ pagina een oprechte, verrassende en/of humoristische blik achter de schermen van je bedrijf geeft, dan is de kans groot dat je bezoekers meteen veel meer sympathie voor je hebben.

Ook Google zoekt naar dit vertrouwen bij het indexeren. De zoekmachine houdt rekening met Expertise, Autoriteit en Trust (vertrouwen), ofwel E.A.T. Websites die goed scoren op E.A.T. komen hoger in de ranking.

Hoe schrijf je de beste ‘over ons’ pagina?

Een goede ‘over ons’ pagina hoeft niet moeilijk of uitgebreid te zijn, een goede ‘over ons’ pagina moet persoonlijk zijn.

Een vast format is er niet, maar de volgende 6 tips kunnen je op de goede weg helpen:


  1. Richt je naar de bezoeker tijdens het schrijven. Op welke manier kan jouw activiteit een antwoord zijn op zijn of haar behoeften? Stop persoonlijkheid en misschien ook een beetje humor in je verhaal.


  2. Plaats deze pagina zichtbaar in je navigatiemenu bovenaan.


  3. Vergeet ook de metadescription niet voor Google. Eén van de eerste zaken die mensen zien als ze je bedrijf op Google zoeken is een link of ‘snippet’ naar je ‘over ons’ pagina. Je ‘over ons’ pagina is dus ook een belangrijke pagina om extra bezoekers aan te trekken.


  4. Vertel in de eerste persoon over jezelf en spreek je bezoekers aan met ‘je’ en ‘jij’ of ‘u’ en ‘uw’ (en gebruik ze niet door elkaar).


  5. Vertel je verhaal in tekst en video. Ja, een filmpje doet wonderen. Kijk je bezoekers recht aan en win sympathie door je spontaniteit. Gun hen ook een blik achter de schermen. Dat zorgt voor dat vleugje authenticiteit.


  6. Sluit af met een ‘call to action‘ die bezoekers aanspoort om je website verder te verkennen of contact met je op te nemen. Zorg voor een knop om te klikken.


Vragen of interesse?

Vond je dit blogbericht interessant? Deel het gerust met je netwerk. Heb je vragen over ‘over ons’ pagina’s of heb je suggesties om onze ‘over ons‘ pagina beter te maken? Aarzel niet en deel ze in de reacties of via 056 94 63 94 of get@exsited.be. Wij kijken uit naar je reactie!




Een project dat scoort?

Kom vrijblijvend brainstormen. Geen sales pitch, maar een volwaardige brainstorm waarbij we hands-on te werk gaan en onze know-how met plezier delen. Helping is selling, zeggen ze dan.