Huiswerk

Met de huiswerkfase bedoelen we de uitgebreide voorbereiding op het project. Tijdens één of meerdere kick-off meetings gaan we samen een projectdossier samenstellen. De focus ligt in het begin op het definiëren van de doelstellingen en hoe we deze via het project zo goed mogelijk kunnen bereiken. Daarna gaan we drie uitgebreide analyses maken. Een woordje uitleg:

Doelstellingen benoemen

Door het op papier zetten van de doelstellingen en de doelgroep kunnen we ook de parameters bepalen waaraan deze doelstellingen afgetoetst kunnen worden, de KPI's dus.

Met deze doelstellingen kunnen we ook de digitale strategie gaan ontwikkelen. We helpen en begeleiden je graag bij het nemen van de juiste strategische beslissingen. Vaak is een concurrentie-analyse een goed begin. Een keyword analyse is bijvoorbeeld een must indien Google een doelstelling is.

KPI: key performance indicator

Inhoudelijke analyse

Het is de bedoeling om uit te werken wat de bezoeker wil weten van ons. Niet per sé wat wij willen vertellen. Wanneer de doelstellingen benoemd stellen we een gerichte reeks vragen om te komen tot een goede inhoudelijke analyse.

Vervolgens gaan we samen nadenken over de juiste structuur & sitemap van de site. We bepalen dan ook de primaire en secundaire navigatie.

Als we de structuur in orde hebben gaan we alle belangrijke pagina's gaan wireframen.

Functionele analyse

In deze fase gaan we de gemaakte wireframes uit de inhoudelijke analyse uitbreiden met conceptuele functionaliteiten. Call to action is de meest gebruikte en bekendste.

We gaan nadenken over hoe we de gebruiker kunnen overtuigen om de acties die we willen te ondernemen. Meestal is dat iets achterlaten, zoals het invullen van een contactformulier, of het inschrijven op de nieuwsbrief. Maar het kan ook het landen op de verwachte pagina zijn. Opgelet: er zitten vaak grote verschillen tussen de mobiele functionele verwachtingen en die van de desktop versie.

Voor e-commerce is deze analyse heel belangrijk, want deze heeft een grote invloed op het conversieratio van de webshop.

Grafische analyse

De grafische analyse noemen we vaak ook de verzamelfase. Hier gaan we alle mogelijke assets opvragen en verzamelen in ons dossier. Logo & huisstijl zijn een minimum.

We vragen bestaande fotografie, video's en teksten op. We bespreken daarbij welke foto's goed zouden zijn voor welke pagina's.

Bij de meeste projecten moeten we vaststellen dat er vaak teksten & foto's te kort zijn. Door dit hier te bespreken heb je voldoende tijd om het nodige te verzamelen.

We werken samen met een vaste copywriter én vertaalbureau. We hebben ook heel wat fotografen in onze klantenportefeuille die we je met plezier aanraden.

Naar de volgende fase: DESIGN

"Exsited staat voor meedenken aan een vernieuwende marketing in de onlinewereld. Op zoek naar een webbureau met kennis? Just get Exsited! "

Line Ververken - Wappy