Professionele e-commerce partner gezocht?

Wij bouwen jouw webshop op maat. Kies voor ons wanneer jouw project specifieke vereisten of integraties heeft zoals betaal-, verzend- en ERP-systemen. Wij denken met je mee.

Een webshop is een website

Het klinkt als een dooddoener, maar wij vinden dat een goede webshop ook aan alle ingrediënten van een goede website moet voldoen. Op een webshop moet je ook aan storytelling kunnen doen en dat missen we bij de meeste platformen. Hoe wij dit aanpakken? Lees zeker onze cases van Verthus en Dupont

Het is van het grootste belang dat er eerst een goede digitale strategie ontwikkeld wordt en dat onze unieke maatwerk aanpak hier toegepast wordt. De webshop is dus een website met toevoeging van heel wat eenvoudige en complexere features zodat je online conversies kunt behalen. Lees verder op deze pagina om aantal van deze features te lezen.

Referenties in de kijker

Online betalen? Een must!

We zijn een preferred partner van Mollie sinds 2017. Via deze Payment Service Provider kan je veilig online betalingen verwerken op je shop in ruil voor een lage transactiekost. Je kan alle betaalmethodes aanbieden en configureren in een handig platform. 

De mogelijkheden van Mollie zijn eindeloos, maar de keuze is aan jou. We integreerden in het verleden ook al met IcePay, Pay, Ingenico en vele anderen.

Shipping via meerdere carriers

Een bestelling moet meestal ook de deur uit. Via een logistieke partner zoals Bpost kan je verzending (en retours) gaan automatiseren.

We kunnen ook met een tussenpartij werken zoals SendCloud, dit is een alles-in-een verzendsoftware waarbij je meerdere vervoerders kan gebruiken voor wereldwijde verzendingen.

Jij kiest de partner, wij integreren deze in de shop. Wij bieden alles dat je nodig hebt om te verzenden!

Optimaliseer je checkout, verwerk je orders slimmer en sneller. Krijg controle over je retouren en creëer een positieve ervaring.

Gekoppeld aan jouw ERP pakket

Maak je gebruik van een ERP-systeem zoals Soft Touch, Dynamics, Navision, Adsolut of EOS-software, dan zit je master-data al ergens.

Wij kunnen zorgen voor een koppeling tussen de webshop en jouw ERP waardoor producten rechtstreeks uit je bestaande software komen. Geen dubbel werk dus.

Dergelijke integraties kunnen gaan van eenvoudig tot volledig erp-driven. Soms doen we enkel synchronisaties (bvb prijzen en stock), soms doen we een volledige integratie waarbij effectief alles vanuit het ERP gestuurd wordt.

Bijna altijd sturen we wel de uiteindelijke orders en nieuwe klanten terug naar het ERP, zo is de cirkel rond.

In functie van de noden van de klant en het project, in combinatie met het budget wordt beslist hoe diep de integratie moet zijn.

Ons shopsystem als PIM gebruiken?

Ons shopsystem is een resultaat van jarenlange investeringen in een gebruiksvriendelijk platform. Doordat we dit voor complexere projecten lostrekken van het CMS-systeem kan ons systeem ook als een Product Information Management platform gebruikt worden. 

Onze gouden combo

En natuurlijk koppelen we dit nog aan uw ERP pakket
De kracht van Exsited ligt in de kwaliteit van het multidisciplinaire team. Elke designer en developer bulkt van de expertise en ervaring.
Nancy Vancoppenolle
Zaakvoerder Verthus

Standaardfunctionaliteiten

We investeren al jaren in een standaard webshop project. Ons pakket is een combinatie van alle CMS mogelijkheden van ProcessWire met een op maat gemaakt Shopsystem aangebouwd, gebouwd in Laravel. Ons standaardshopsysteem is futureproof en klaar om gekoppeld te worden aan elk soort ERP.

Accounts

Ons pakket heeft de mogelijkheid om met accounts te werken voor het afronden van een order. Optioneel kan ook gastaccount geactiveerd worden.

Actiecodes

We voorzien actiecodes voor procentuele kortingen, cash kortingen en gratis verzending. Elk type heeft nog een aantal mogelijke opties.

Cadeaubon

Inbegrepen in onze standaardshop: cadeaubonnen verkopen en de mogelijkheid om te valideren in het winkelmandje (met saldo).

Wishlist

De functie waarmee bezoekers hun favoriete producten in een wishlist kunnen opslaan voor later bekijken, is een handige extra.

Verzending

Beheer jouw verschillende verzend- en afhaalmethodes en stel de kosten in per type. Automatisch gekoppeld aan SendCloud voor uw gemak.

Betaling

De gebruiker kan zijn bestelling veilig online betalen met zijn favoriete betaalmethode. Mollie zit standaard geïntegreerd in onze webshop.

Winkelmandje

Het winkelmandje biedt een duidelijk overzicht waarbij het mogelijk is om de bestelling te bewerken en waar de btw-opsplitsing duidelijk weergegeven wordt.

Categorie

Deel jouw producten in verschillende categorieën en subcategorieën in. Bonus: een product kan bij ons in meerdere categorieën ingedeeld worden.

Producten en variaties

Eenvoudige producten, digitale producten of producten met variaties (bvb maten en kleuren) verkopen? Het kan eenvoudig in ons pakket.

Productfilters

Sorteren en filteren is standaard voorzien. Standaard heb je prijs-, kleur-, merk- en maatfilters, maar je kan oneindig veel dynamische filters bijmaken.

Snelle zoekfuncties

Een snelle én intelligente zoekfunctie is voorzien om te zoeken in de volledige site, maar ook op categorie niveau voorzien we een snelle zoekrobot.

Sterk CMS

Naast alle shop functies bezit ons pakket ook alle standaard CMS-blokken die nodig zijn om jouw verhaal écht over te brengen.

E-mail

Alle klantencontacten zijn voorzien van een professionele e-mail die je volledig zelf kan beheren (onderwerp, afzender, inhoud, ..)

Klaar voor integraties

De kracht van onze shop ligt in de mogelijke uitbreidingen. We zijn klaar voor integraties met uw ERP-, CRM-, PIM- of nieuwsbriefsysteem.

Dashboard

Meten is weten. Op het dashboard voorzien we een aantal heldere grafieken en statistieken die meteen inzicht geven op je cijfers.

Meertalig

Het platform is standaard klaar om verspreid te worden in andere talen. Meer nog, ook het shopsystem is vertaalbaar.

De expertise en het mee strategisch en out-of-the-box denken van Exsited heeft geleid tot het resultaat waar ik zeer tevreden over ben.
Matthieu Versaevel
Jobs2care

Veelgestelde vragen

  • Wat kost een webshop?

    De kostprijs van een webshop is nog sterker afhankelijk van de functionaliteiten dan een gewonere website. Enkele parameters die de prijs bepalen zijn de grootorde, de productcomplexiteit, de gewenste integraties (ERP, ..), .. Een webshop kan gaan van ongeveer 6000 euro tot 15000 euro. Hele grote projecten waarbij heel veel integraties zijn (erp, bol.com, meili, ...) kunnen zelfs oplopen tot 50k en meer.

    De beste manier om een prijsraming te krijgen is om contact op te nemen voor een vrijblijvende brainstorm. Je krijgt na de meeting meteen een richtprijs, beloofd!

  • Wat is een ERP-pakket?

    Wat is ERP? Enterprise Resource Planning (ERP) is een softwaresysteem dat organisaties helpt om de belangrijkste bedrijfsprocessen te automatiseren en te beheren voor optimale prestaties.

  • Wat betekent ERP-driven?

    ERP driven betekent dat onze webshop of webapp gebaseerd is op het ERP (Enterprise Resource Planning) van onze klant. Een ERP is een softwareplatform dat bedrijfsprocessen integreert en automatiseert, zoals logistiek, productie en sales. Een ERP-gedreven systeem maakt gebruik van de functionaliteiten en gegevens van een ERP-software om processen te ondersteunen en te verbeteren, meestal door informatie te delen over producten. Door het ERP te koppelen aan de webshop kunnen we alle klant- en productinformatie uit het ERP halen en orders en klanten terugsturen. Veel tijd gespaard zo :)

  • Wat is een Product Information Management (PIM)-systeem?

    PIM staat voor “Product Information Management”. Een PIM-systeem is een systeem waarmee u informatie over uw producten centraal kunt verzamelen, beheren en publiceren. Dit betekent dat u één systeem hebt waarop u alle informatie (zoals prijs, korting, beschrijving, stock, beschikbaarheid, etc.) kunt beheren. Deze informatie is beschikbaar in de vorm van teksten, tabellen, afbeeldingen of multimediabestanden.

    Typisch aan een PIM systeem is dat het centraal gekoppeld is met externe systemen, zoals bvb een ERP-pakket of een webshop van bij Exsited.

    De belangrijkste reden om een PIM te gebruiken is voor het centraliseren van uw master product data. Zo zorg je er voor dat elk kanaal steeds consistente en correcte informatie verspreidt.

  • Wat is een PSP?

    Een payment service provider (PSP) of betaalprovider voorziet webwinkeliers van betaalmogelijkheden, zoals bancontact, iDEAL, bankoverschrijving, creditcardbetaling en betaling per mobiele telefoon. Ook steeds vaker worden hiernaast extra diensten geboden, zoals geïntegreerde facturatie, mandaat management en incassering van achterstallige betalingen middels credit management of een incassobureau. Binnen de Europese Unie moeten alle PSPs voldoen aan de richtlijnen van de Payment Services Directive.

Logo Exsited
Logo Verthus
Logo Google

Op zoek naar een webshop op maat?

Heb je een project voor ogen de komende tijd? We gaan graag samen met jou de uitdaging aan.