Digitale strategie

Digitale strategie is een term die niet kan ontbreken in de algemene bedrijfsstrategie. Wij claimen zeker niet dat we specialisten zijn in marketing en algemene bedrijfsstrategie, maar online hebben we eigenlijk heel wat ervaring. Onze focus ligt dus op webdesign en development, maar we krijgen meer en meer de vraag naar ondersteuning bij het ontwikkelen van een digitale strategie. 

Stap 1: Klanten leren kennen

Om je te kunnen helpen in het bepalen van jouw digitale strategie moeten we eerst jouw bedrijf goed leren kennen. Daarnaast moeten we ook jouw ideale klant leren kennen. Met de hulp van jouw bestaande missie en visie maken we een adaptie naar een digitale missie en visie. 

Wat doen we concreet:

  • onze klant leren kennen (jij dus)

  • jouw ideale klant leren kennen (doelgroep)

  • digitale missie en visie ontwikkelen

  • de huidige toestand in kaart brengen

  • welke klanten bereik je momenteel en welke klanten wens je nog te bereiken (of niet te bereiken)

Stap 2: Concurrentie analyse

Om jezelf nog beter te leren kennen, kunnen we ook eens kijken naar jouw concurrenten. In deze stap gaan we jouw concurrenten dus onder de loep nemen. W

Wat doen we concreet, we kijken na:

  • Op welke kanalen zij momenteel actief zijn
  • Welke social media hun voorkeur heeft
  • Hoe hun website in elkaar steekt
  • Welke taal ze spreken richting doelgroep
  • Welke doelgroep(en) ze aanspreken
  • Welke advertenties ze lopen hebben
  • Op welke kernwoorden ze mikken

We gaan ook uitzoeken wat jouw meerwaarde kan zijn tegenover jouw concurrenten.
En vooral hoe kan je deze optimaal uitspelen?

Stap 3: Gewenste kanalen en doelstellingen bepalen

Dankzij het werk in de eerste twee stappen weten we al heel wat meer. De volgende stap is samen uit te zoeken met jou wat de (verschillende) doelstellingen zijn. We zoeken ook uit welke doelstellingen meetbaar zijn en daarme kunnen we KPI's gaan definiëren. 

Wat doen we concreet:

  • Een antwoord op de vraag "Op welke kanalen is je ideale klant, je doelgroep actief?".
  • De kanalen definiëren, een startplan maken en KPI's instellen
  • Indien een website een van de kanalen is doen we hier een zoekwoordanalyse 

Wat we niet doen

We doen zelf geen inbound marketing, content marketing en social media in-house. We hebben wel een uitgebreid netwerk van betrouwbare partners die we kunnen doorverwijzen om hierin te assisteren.

Logo Exsited
Logo Deknudt
Logo Ostyn
Logo Studio Scott
Logo Verthus
Logo Viva Sara
Logo Dupont

Wordt jouw project onze volgende uitdaging?

Heb je een project voor ogen de komende tijd? We gaan graag samen met jou de uitdaging aan.